Grzech, grzechy i grzesznik

Prowadziłem kiedyś studium biblijne z braćmi w Kantonie. Powiedziałem im, że są na świecie dwa rodzaje grzeszników — grzeszący grzesznicy i moralni grzesznicy. Jednak niezależnie od tego, czy jesteś grzeszącym grzesznikiem, czy też moralnym grzesznikiem, wciąż pozostajesz grzesznikiem. Bóg mówi, że wszyscy, którzy narodzili się w Adamie, są grzesznikami. Nie ma znaczenia, jakim jesteś człowiekiem. Jeśli tylko urodziłeś się w Adamie, jesteś grzesznikiem. Jeżeli grzeszysz, jesteś grzeszącym grzesznikiem. Jeśli nie zgrzeszyłeś lub, mówiąc dokładniej, grzeszyłeś mniej, jesteś moralnym grzesznikiem lub grzesznikiem, który grzeszy niewiele. Jeśli jesteś osobą szlachetną, jesteś szlachetnym grzesznikiem. Jeśli uważasz się za świętego, jesteś świętym grzesznikiem. Jesteś grzesznikiem bez względu na wszystkie te rzeczy. Największa pomyłka, jaką popełniają dziś ludzie, to uważanie człowieka za grzesznika tylko dlatego, że zgrzeszył. Jeśli nie zgrzeszył, nie uważa się go za grzesznika. To niesłuszne. Niezależnie od tego, czy grzeszycie, czy też nie, jeśli tylko jesteście ludźmi, jesteście grzesznikami. Jeżeli urodziliście się w Adamie, jesteście grzesznikami. Człowiek nie staje się grzesznikiem, ponieważ grzeszy; przeciwnie, grzeszy, ponieważ jest grzesznikiem.

Dlatego też, moi przyjaciele, pamiętajcie, co mówi Boże Słowo. My jesteśmy grzesznikami, nie stajemy się nimi. Nie musimy się stawać grzesznikami. Rozmawiałem kiedyś z pewnym bratem. Stał przed nim termos. Brat ten powiedział: „Oto termos. Co się stanie, jeśli termos ten pomodli się: chcę być termosem?” Odpowiedziałem: „On już nim jest. Nie musi nim zostawać”. Podobnie jest z nami: gdy już czymś jesteśmy, nie musimy się tym stawać.

Chociaż nasze grzechy zostały nam przebaczone, pozostajemy grzesznikami. Możemy nazywać siebie grzesznikami, którym przebaczono. Wielu jednak wierzy, że już nie są grzesznikami. Uważają, że jeśli mówimy o grzesznikach, oznacza to, że nie znamy zbyt dobrze ewangelii. Nie jest to jednak prawdą. Paweł nie powiedział, że jego grzechy nie zostały przebaczone. Powiedział jednak, że jest grzesznikiem (1 Tm 1,15). Czy dostrzegacie różnicę? Gdybyście mieli zapytać Pawła, czy jego grzechy zostały przebaczone, nie mógłby być taki pokorny i powiedzieć, że nie. Mógł jednak z pokorą powiedzieć, że jest grzesznikiem. Nie mógłby zaprzeć się dzieła, którego Bóg w nim dokonał. Jednocześnie jednak nie mógłby się zaprzeć swej pozycji w Adamie. Choć otrzymaliśmy świeżą łaskę w Chrystusie, Bóg nie usunął w pełni problemu grzechu i wciąż jesteśmy grzesznikami. Problem grzechu nie doczeka się pełnego rozwiązania, dopóki nie nastanie nowe niebo i nowa ziemia. Nie oznacza to jednak, że nie otrzymaliśmy pełnego zbawienia. Nie zrozumcie mnie niewłaściwie. Za kilka dni dojdziemy do tego.

Musimy jasno i dokładnie zobaczyć, że każdy człowiek na świecie jest grzesznikiem. Czy zgrzeszyłeś, czy też nie, jeśli jesteś człowiekiem, to jesteś grzesznikiem. Słuchając ewangelii, niektórzy cały czas zastanawiają się nad tym, jak wiele lub jak niewiele grzechów popełnili. Dla Boga liczy się tylko jedno: czy jesteś w Chrystusie, czy w Adamie? Wszyscy, którzy są w Adamie, są grzesznikami, i jeśli tylko jesteście grzesznikami, nic więcej nie da się powiedzieć.

Dlaczego więc Paweł w trzech pierwszych rozdziałach Listu do Rzymian musiał powiedzieć nam o wszystkich grzechach, które człowiek popełnia? Tych kilka rozdziałów pokazuje, że grzesznicy popełniają grzechy. Pierwsze trzy rozdziały Listu do Rzymian dowodzą, że grzesznika można poznać po grzechach, jakie popełnia. List do Rzymian 5 mówi nam jednak, kim jest w rzeczywistości grzesznik. Kiedyś pojechałem do Jian w prowincji Kiangsi i pewnego wieczoru spotkałem brata, który był strażnikiem. Nie wierzył mi, że jestem kaznodzieją i pracuję dla Pana. Oto problem. Jestem pracownikiem Pana i sługą Chrystusa, lecz on nie chciał mi uwierzyć. Dlatego musiałem mu dowieść, że nim jestem. Przedstawiłem mu wiele dowodów, aż w końcu mi uwierzył. W analogiczny sposób jesteśmy grzesznikami. Nie ma jednak na to dowodu. Pierwsze trzy rozdziały Listu do Rzymian dowodzą, że jesteśmy grzesznikami. Dostarczają nam one dowodów. Pokazując nam, w jaki sposób zgrzeszyliśmy, rozdziały te dowodzą, że jesteśmy grzesznikami. Rozdział piąty mówi, że jesteśmy grzesznikami, natomiast pierwsze trzy rozdziały dowodzą tego faktu.