Konstytucja Ciała Chrystusowego ze wszystko zawierającego Chrystusa jako elementu życia

VI. Czyniąc Kościół Ciałem Chrystusa z Duchem, Panem i Bogiem Ojcem jako jego zawartością

Poprzez zasianie samego Siebie w wierzących Chrystus czyni Kościół Ciałem Chrystusa z Duchem jako istotą Ciała, Panem jako elementem Ciała i Bogiem Ojcem jako źródłem Ciała — z Trójjedynym Bogiem — jako jego zawartością (Ef 1,23; 4,4-6). Chrystus dzisiaj jako boskie ziarno życia jest Duchem, Panem, a także Bogiem Ojcem. Boska Trójca jest dzisiaj w nas jako nasza zawartość. Moim ciężarem jest pokazanie wam, że Kościół nie jest czymś zewnętrznym. Kościół z pewnością nie jest budynkiem. Kościół nie jest także jedynie grupą chrześcijan gromadzących się razem. Tak naprawdę rzeczywistością Kościoła jest Chrystus żyjący w nas jako Duch, jako Pan i jako Bóg Ojciec. Sam Chrystus jest zawartością Kościoła.

VII. Wszystko zawierający Chrystus jako wcielenie Trójjedynego Boga staje się Kościołem jako Jego Ciałem i każdym członkiem nowego człowieka

Ponieważ sam Chrystus jest zawartością Kościoła, Chrystus staje się Ciałem (1 Kor 12,12). Czym jest Kościół? Kościół jest pomnożonym, powiększonym Chrystusem. Tak więc Kościołem jest sam Chrystus. Co więcej, Kościół jako Ciało Chrystusa jest nowym człowiekiem, a Chrystus jest każdym członkiem nowego człowieka (Kol 3,10-11). Chrystus jest Ciałem i Chrystus jest każdym członkiem nowego człowieka.

VIII. Aby być organizmem przetworzonego i spełnionego Trójjedynego Boga jako Jego pełnią, Jego zbiorowym wyrazem

Skoro Chrystus jest zarówno Ciałem, jak i każdym członkiem nowego człowieka, Kościół w rzeczywistości jest organizmem przetworzonego i spełnionego Trójjedynego Boga. My, ludzkie istoty, mamy ciała, żyjące i organiczne ciała, które są organizmami mającymi nas wyrażać. Gdybym nie miał ciała, musiałbym stać tutaj jako duch. Gdybym coś powiedział, wystraszyłbym was. Ale mam bardzo dobry organizm, który mnie wyraża, jest nim moje ciało. Kiedy widzisz moje ciało, mówisz: „O, to jest brat Lee”. Taka właśnie jest funkcja organizmu. W ten sam sposób Kościół jest organizmem Trójjedynego Boga, który manifestuje Go i wyraża jako Jego pełnia, zbiorowy wyraz (Ef 3,19-21).

IX. Spełniający się w Nowym Jeruzalem

Organizm ten spełnia się w Nowym Jeruzalem, najpierw w tysiącletnim królestwie na małą skalę (Obj 2,7; 3,12), a później ostatecznie w nowym niebie nowej ziemi na wielką skalę (Obj 21,1-3.9-21; 22,1-2). W rzeczywistości, organizm jest tym, o czym mówi cała Biblia. Boskie objawienie Biblii rozpoczyna się od Boga (Rdz 1,1), a kończy w Nowym Jeruzalem (Obj 21,2). Pierwszym elementem w Biblii jest Bóg, a ostatnim Nowe Jeruzalem. Pomiędzy nimi znajduje się Chrystus i Kościół. Biblia uczy nas o Bogu, którego spełnieniem poprzez Chrystusa i Kościół jest Nowe Jeruzalem. To jest właśnie Biblia.