Jan chciał, żeby ludzie się nawrócili i zmienili swoje nastawienie
Na czym polega kłopot ze spotkaniami domowymi? Jeśli mają one być dobre, wszyscy bracia i siostry muszą zmienić swoje nastawienie. „Nawrócić się”, „zmienić kierunek” to słowa głoszone przez Jana Chrzciciela na początku Nowego Testamentu. „Nawrócić się” to zmienić kierunek w umyśle, zmienić swoje nastawienie, swoje poglądy.
Jako pierwszy został posłany w wieku Nowego Testamentu Jan Chrzciciel. Zaczął on od słów „nawracajcie się” (Mt 3:2). Mówił przez to: „Musicie zmienić wszystkie swoje żydowskie koncepcje. Widzicie, że mój ojciec, Zachariasz, jest wiodącym kapłanem, który przewodzi w służbie Bogu: składa ofiary, pali kadzidło, nosi kapłańskie szaty i je kapłańskie pokarmy. Ja, chociaż jestem jego synem, ubieram się w wełnę z wielbłąda, jem szarańczę i dziki miód. Porzuciłem świątynię, nie składam ofiar ani nie palę kadzidła. Jestem tu po to, żebyście zmienili swoje koncepcje. Odrzućcie to, co stare!”. Jezus Chrystus zaprowadził nowy początek.
Nie możemy dziś zaprzeczyć, że kościół w Tajpej, kościół o 36-letniej historii, też się zestarzał. Nie tylko zestarzało się Tajpej, lecz także cały Tajwan, jak również całe Pańskie odzyskiwanie. Pańskie odzyskiwanie rozpoczęło się w roku 1922. Pierwszy kościół powstał w Fuzhou sześćdziesiąt trzy lata temu. Teraz jednak się zestarzeliśmy. Owszem, w latach trzydziestych naprawdę walczyliśmy i nie ustawaliśmy w zapale, ponieważ niełatwo było wprowadzić Pańskie odzyskiwanie w Chinach. Pojawiło się wówczas zupełnie nowe odzyskiwanie. Następnie dotarło na Tajwan. Stopniowo jednak zaczęła wśród nas panować starość.
Pan Jezus również chciał, by ludzie się nawracali i zmienili swoje koncepcje
Jan przyszedł i wołał: „Nawracajcie się”. Naśladując go, Pan Jezus również mówił: „Nawracajcie się” (Mt 4:17). Nawrócenie to zmiana koncepcji. Siedemdziesięciu uczniów, wysłanych przez Pana Jezusa, również głosiło, że ludzie powinni się nawracać (Łk 10:9–11). W dniu Pięćdziesiątnicy, gdy zstąpił Duch Święty, Piotr wstał i też wypowiedział te same słowa. Żydzi zapytali go: „Co mamy robić?”, a on odpowiedział: „Nawróćcie się i niech każdy z was da się ochrzcić na imieniu Jezusa Chrystusa” (Dz 2:38). Dać się ochrzcić to pogrzebać całą swą starość. Pogrzebać żydowskie doktryny, żydowskie tradycje, prawo i mojżeszowy Stary Testament. Dzięki temu kościół od samego początku był zupełnie nowy.
Spotkania domowe to fundament spotkań kościoła
Temat tego poselstwa brzmi: „Fundament spotkań kościoła”. Wszystko, co robimy, ma podstawę, fundament. Nawet język. Dwadzieścia sześć liter angielskiego alfabetu stanowi podstawę języka angielskiego. Co jest fundamentem spotkań kościoła? Na podstawie Dziejów Apostolskich nietrudno się zorientować, jak spotykały się trzy tysiące i pięć tysięcy tych, którzy zostali zbawieni. Spotykali się oni w świątyni i po domach, od jednego domu do drugiego. Gdy przebywali w świątyni, przemawiali głównie Piotr i Jan. Gdybyście poprosili apostołów Piotra i Jana, żeby odwiedzili trzy tysiące i pięć tysięcy zbawionych, którzy składali się na co najmniej kilka tysięcy domów, to nawet gdyby starli sobie podeszwy butów, nie zdołaliby do wszystkich dotrzeć.
Wybrane audycje radiowe
-
6 | Odnowienie i kontynuacja dzieła stworzenia (3) - przebieg | Rdz 1,11-25 -
16 | Przeobrażenie w przepływie życia, które służy budowaniu (1) | Rdz 2,10-20 -
42 | Życie w zmartwychwstaniu (1) | Rdz 8,4-12 -
117 | Duchowe znaczenie Dana, Gada, Asera i Neftalego | Rdz 49,16-21 -
130 | Postępowanie Józefa wobec braci | Rdz 42,1-38