Wielu chrześcijan czytało biografię Hudsona Taylora. Autor wyraźnie napisał, że już za młodu odczuwał on potrzebę wyjazdu do Chin i że jego celem była ewangelia. Początkowo dołączył do misji i udał się do północnej części Fukien, a wszystko to dla ewangelii. Później, po powrocie do Anglii, dokąd udał się na urlop, pewnego dnia nad brzegiem morza spędzał czas sam na sam z Panem. Gdy tak patrzył na ocean, wydawało mu się, że wzrokiem przeniósł się ponad morzami i mignęło mu wnętrze Chin, gdzie zobaczył czterysta milionów umierających dusz. Miał wrażenie, że Pan go wzywa, by poświęcił się całkowicie tym ludziom i posłał ewangelię w głąb Chin. Tam właśnie Hudson Taylor przyjął ten nakaz i posłannictwo. Stały się one jego „wizją”. Tym, co zobaczył, niezwłocznie podzielił się ze znanymi sobie chrześcijanami. Wielu z nich zareagowało odpowiednio na te słowa i tak powstała Misja Wnętrza Chin. W ciągu kolejnych czterdziestu-pięćdziesięciu lat wysłano w głąb Chin setki, tysiące ludzi w celu głoszenia ewangelii.
Można dyskutować nad tym, czy to, co zobaczył Hudson Taylor, można uznać za wizję wieku. Z pewnością w ogromnych Chinach trzeba było głosić ewangelię. Jeśli tak na to spojrzymy, nie ulega wątpliwości, że Hudson Taylor otrzymał posłannictwo i że była to na pewno wizja. Nie jest jednak pewne, czy taką wizję ma Bóg dla tego wieku. W kwestii wizji musimy na powrót sięgnąć do Biblii.
Boże wizje starotestamentowe w zarysie
Od Adama do Samuela
Biblia składa się z sześćdziesięciu sześciu ksiąg. Stary Testament rozpoczyna się od Bożego stworzenia, czy też stworzenia Adama, i obejmuje cztery tysiące lat, do narodzin Pana Jezusa. Pierwsze dwa tomy pozycji Lekcje prawdy. Poziom pierwszy przedstawiają opis i zarys Starego Testamentu. Opis ten stawia sobie za cel pokazanie nam różnych wizji, jakie Bóg dał człowiekowi w różnych wiekach. Musimy zobaczyć, że w każdym wieku Bóg daje człowiekowi tylko jedną wizję. W Adamie widzimy Boże odkupienie, w Ablu Boży sposób odkupienia, w Enoszu to, że człowiek potrzebuje Boga i wzywa Go oraz raduje się Jego bogactwami; w Henochu widzimy człowieka odkupionego, który chodzi z Bogiem ścieżką odkupienia, a w Noem — kogoś, kto chodzi z Bogiem i pracuje z Nim w celu zbudowania arki, zaspokajając tym samym potrzebę tamtego pokolenia.
Z kolei w Abrahamie widzimy Boże powołanie, Bożą obietnicę, usprawiedliwienie przez wiarę, życie przez wiarę i życie na co dzień w społeczności z Bogiem. W Izaaku widzimy dziedziczenie łaski i odpoczynek oraz radowanie się. W Jakubie widzimy Boży wybór, przeobrażenie w życiu i dojrzałość w życiu. W Józefie widzimy królujący aspekt dojrzałości w życiu. Z kolei w Mojżeszu, Aaronie, Jozuem i sędziach widzimy różne inne rzeczy. W Samuelu widzimy nazyrejczyka — człowieka dobrowolnie poświęconego, który zastępuje ustanowionych kapłanów, kończy wiek sędziów i zaprowadza wiek królestwa. Apostoł Paweł w trzynastym rozdziale Dziejów Apostolskich wspomina ten okres historii, a także mówi o tym, jak Bóg wyprowadził Izraelitów z Egiptu. Za pośrednictwem Jozuego Bóg wprowadził ich do ziemi Kanaan i podzielił ją między nich jako ich dziedzictwo. Później wyznaczył spośród nich sędziów aż do czasu Samuela, kiedy to wprowadził Dawida. Okres ten trwał mniej więcej czterysta pięćdziesiąt lat.
Wybrane audycje radiowe
-
62 | Komunia z Bogiem na ludzkim poziomie | Rdz 18,16-33 -
74 | Brak dojrzałości w życiu | Rdz 25,1-26 -
80 | Karcony (1) | Rdz 25,21-34 -
88 | Karcony (9) | Rdz 32,1-22 -
101 | Przeobrażany (8) | Rdz 49,17-21