Wcielenie, włączenie i wzmocnienie (1)

Poniższy tekst pochodzi z książki pt. Wcielenie, włączenie i wzmocnienie.

Wcielenie, włączenie i wzmocnienie (1)

Wersety biblijne: J 1,14; 1 Kor 15,45b; Wj 30,23-25; Obj 5,6.

Zacznijmy w tym poselstwie od rozważenia trzech etapów Chrystusa, czyli trzech okresów tego, kim jest Chrystus: wcielenia, włączenia i wzmocnienia. Wielu wierzących w Chrystusa wie trochę na temat pierwszego etapu historii Chrystusa – etapu wcielenia, mało kto jednak wie cokolwiek o etapie drugim i trzecim – etapie włączenia i wzmocnienia.

Wcielenie

Chrześcijanie zwracają dużo uwagi na kwestię wcielenia. Co roku w okresie Bożego Narodzenia wielu wierzących wspomina wcielenie Pana, mało kto jednak rozumie jego głębsze znaczenie. W wyniku wcielenia Chrystus-Bóg stał się ciałem. Ewangelia Jana 1,14 mówi, że Słowo, które jest Bogiem, stało się ciałem.

Włączenie

W zmartwychwstaniu Chrystus, który w wyniku wcielenia stał się ciałem, stał się życiodajnym Duchem (1 Kor 15,45b). Tak więc Chrystus dwukrotnie stał się czymś. Najpierw Słowo stało się ciałem, co widzimy w Ewangelii Jana 1,14. Następnie ostatni Adam (Chrystus w ciele) stał się życiodajnym Duchem, co widać w Pierwszym Liście do Koryntian 15,45b. Na podstawie studium Biblii odkryliśmy, że to drugie „stanie się” Chrystusa w zmartwychwstaniu jest nie mniej istotne niż Jego pierwsze „stanie się” we wcieleniu. Jak zobaczymy, to, że w zmartwychwstaniu Chrystus stał się życiodajnym Duchem, zawiera w sobie coś, co możemy określić mianem „włączenia”.

Namaszczony życiodajnym Duchem

To, że Chrystus stał się ciałem w wyniku wcielenia, było dość proste, ponieważ zaangażowane w to były jedynie dwie strony – Duch Święty i człowiek, dziewica (Łk 1,26-27.30-32.35). Natomiast to, że Chrystus stał się życiodajnym Duchem, nie było już takie proste, ponieważ angażowało boskość, człowieczeństwo, śmierć Chrystusa z jej skutecznością i zmartwychwstanie Chrystusa wraz z jego mocą. W zmartwychwstaniu Chrystusa i dzięki niemu połączyło się ze sobą, czyli złożyło w całość, sześć rzeczy, tworząc życiodajnego Ducha, Boży olejek namaszczenia (1 J 2,20.27).