Boży plan i Boży odpoczynek

Związek pomiędzy odkupieniem i stworzeniem

Trzeba nam zauważyć związek pomiędzy odkupieniem i stworzeniem. Żadną miarą nie powinniśmy uważać, że Biblia nie mówi o niczym innym prócz odkupienia. Dzięki Bogu, że znajduje się w niej także stworzenie. W stworzeniu wyrażone jest pragnienie Bożego serca. W stworzeniu ujawniony został Boży cel, Boży plan i z góry postanowiona Boża wola. Stworzenie objawia odwieczny cel Boga; pokazuje nam, czego On naprawdę pragnie.

Miejsce, jakie zajmuje odkupienie, nie może być wyższe od miejsca stworzenia. Czym jest odkupienie? Jest ono odzyskaniem tego, czego Bóg nie osiągnął przez stworzenie. Nie przynosi nam ono niczego nowego; przywraca nam jedynie to, co już jest nasze. Bóg przez odkupienie osiąga swój cel w stworzeniu. Odkupić znaczy przywrócić i odzyskać; stworzyć znaczy podjąć decyzję i zapoczątkować. Odkupienie jest czymś późniejszym i służy temu, ażeby Boży cel w stworzeniu mógł się wypełnić. Niech dzieci Boże nie pogardzają stworzeniem myśląc, że odkupienie to wszystko. Odkupienie wiąże się z nami; przynosi nam korzyść, ponieważ zbawia nas i daje nam życie wieczne. Stworzenie natomiast wiąże się z Bogiem i Bożym dziełem. Odkupienie służy człowiekowi, podczas gdy stworzenie — Bożej ekonomii. Oby Bóg dokonał na tej ziemi czegoś nowego, tak by człowiek nie tylko kładł nacisk na ewangelię, lecz wykroczył poza to i zatroszczył się o Boże dzieło, o Boże sprawy, o Boży plan. Jeśli nie jesteśmy chrześcijanami, to co innego. Odkąd jednak staliśmy się chrześcijanami, nie tylko mamy przyjmować korzyści płynące z odkupienia, lecz również osiągnąć cel Boga w stworzeniu. Bez odkupienia nigdy byśmy nie mogli związać się z Bogiem. Teraz zaś, gdy zostaliśmy zbawieni, musimy ofiarować siebie Bogu, aby osiągnąć cel, dla którego najpierw stworzył On człowieka. Jeżeli zwracamy uwagę tylko na ewangelię, to jest to zaledwie połowa istoty rzeczy. Bóg żąda drugiej połowy, czyli by człowiek panował dla Niego na ziemi i nie pozwalał Szatanowi tu dłużej pozostawać. Bóg wymaga tej połowy również od kościoła. List do Hebrajczyków 2 pokazuje nam, że odkupienie służy nie tylko przebaczeniu grzechów, aby człowiek został zbawiony, lecz ma przywieść człowieka na powrót do celu stworzenia.

Odkupienie porównać można do doliny leżącej pomiędzy dwoma szczytami. Gdy ktoś schodzi z jednego szczytu i idzie dalej, wspinając się na następny, napotyka odkupienie w najniższej części doliny. Odkupić oznacza po prostu uchronić człowieka od dalszego upadania i podźwignąć go. Z jednej strony, wola Boga jest odwieczna i prosta, bez najmniejszego odchylenia i służy osiągnięciu celu stworzenia. Z drugiej strony jednak, coś się wydarzyło. Człowiek upadł, oddzielił się od Boga i dystans pomiędzy nim a odwiecznym celem Bożym zaczął się stale powiększać. Wola Boga od wieczności po wieczność jest prostą linią, lecz od czasu swego upadku człowiek stracił możliwość jej osiągnięcia. Dzięki Bogu, istnieje lekarstwo, które nazywa się odkupienie. Kiedy dokonało się odkupienie, człowiek nie musiał już schodzić w dół. Po odkupieniu człowiek zmienia kierunek i zaczyna się wspinać. Skoro stale się wznosi, przyjdzie taki dzień, kiedy znowu zetknie się z tą prostą linią. Dzień, w którym ta linia zostanie osiągnięta, będzie dniem nastania królestwa.

Dziękujemy Bogu, że mamy odkupienie. Bez niego pogrążalibyśmy się coraz bardziej. Szatan gnębiłby nas coraz bardziej, a my nie mielibyśmy jak się podnieść. Chwała Bogu, odkupienie sprawiło, że powróciliśmy do odwiecznego Bożego celu. To, czego Bóg nie osiągnął w stworzeniu i co człowiek stracił w upadku, zostaje na powrót całkowicie odzyskane w odkupieniu.

Musimy prosić Boga, aby otworzył nam oczy na to, co uczynił, po to by w naszym życiu i pracy nastąpił prawdziwy zwrot. Jeżeli cała nasza praca sprowadza się tylko do zbawiania innych, to wciąż chybiamy celu, nie mogąc zadowolić Bożego serca. Zarówno odkupienie, jak i stworzenie służą osiągnięciu chwały i zniweczeniu całej potęgi diabła. Widząc grzech i upadek człowieka, ogłaszajmy Bożą miłość i władzę; musimy jednak równocześnie sprawować władzę duchową, aby obrócić wniwecz całą potęgę diabła. Kościół ma podwójne posłannictwo: świadczyć o Chrystusowym dziele zbawienia oraz świadczyć o triumfie Chrystusa. Z jednej strony, kościół ma przynosić korzyści człowiekowi, z drugiej zaś — zadawać straty Szatanowi.